|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Förbannade ATG!
Så fort man lärt sig den senaste nya hemsidan, trots man tyckte den var skit när den kom, så är det dags att förändra den igen. Den nya designen ser mer ut som Blockets nya och totalt odugliga hemsida. Har slutat använda den.
Inte nog med alla jackpotkonfiskeringar och höjda belopp för vinstutbetalning, utan man måste helt enkelt göra allt för att sabba för spelare med att göra om hemsidan var 20:e minut. JÄVLA AMATÖRER! Nu skiter jag i detta, blir en låååång paus. Hoppas ATG hinner dö sotdöden tills dess. Går över till Svenska Spel, stryktips och vinnare/plats/raketer. Men, liksom hallå, varför? VARFÖR?
|
|
|
|
|
#2 |
|
Håller med 100%!!!
Det är en sak om det tillför något nytt. Men här har de bara flyttat om för omflyttandets skull. Totalt onödigt. Om de ändå kunde låta samtliga gamla sid-design-varianter ligga kvar som valbara under någon "Anpassa" så kanske de kan få hålla på och "jobba". Jag har bombat på ganska hårt om det här tidigare till mina ATG-kontakter. Och de får sig en omgång till även ikväll! Helt sjukt är vad det är.
|
|
|
|
|
#3 |
|
ATG är en katastrof
Skriver man ut en startlista fr ATG får man Imorgon Varför skriver man inte ut Onsdag 2026 01 20 Imorgon är ingen specifikation, slarvigt Man har tagit bort veckodagen på gamla startlistor, jag har almanacka så jag kan kolla slå upp en gammal dtartlista fr förra veckan Avdelning 1, torsdag 19:30 Örebro Vad är det för j.la amatörer som skriver så typ typ lägga meddelande i postfacket kallar till informations möte i övermorgon kl 14 i stora salen PS För snart 2 månader sedan flyttade man tävlingar från Bs til Ro Ax till Å Ja just det det var Fredagen 28 november som man flyttade tävlingsdagana, det har runnit en del vatten i Bällsta ån sedan den. Och jag skickade mail för 10 dagar sedan. det är inte ändrat, Jag har inte fått något svarf r ATG annat än automatsvaret som kommer direkt Det står att hästen startade på Axevalla, men loppet gick Åby tycker det är en ganska viktig information, samma BS Ro Senast redigerad av incitatus den 2026-01-20 klockan 21:56. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Samma med med tavlorna i direktspelsbutiekerna,
De är helt omöjliga, jag kan inte omöjligen "grovranka" ett lopp på en bana jag borde kunna typ V64 på en mälardalsbana eller ett V86 GS 75 lopp Antingen väldigt lite information eller är startlistan på 3-4 sidor, KISS Gamla gratisprogrammet som fanns i butikerna förr var väldigt väldigt mkt bättre än dagens tavlor Men det är ju bra att ATG lagt till ett m efter 2140 1640 2640, jag har alltid undrat vad de där 4 siffrorna står för, nu förstår jag att det är meter (ironi) |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Inte nog med att ATG slirar med jackpottens storlek, nu har man även uppfunnit begreppet ”Senaste omgångens vinstpott” inramat av två olivkvistar. Dom vill väl framställa det som att det var en möjlig vinst om man bara har lite tur:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ja dom är väldigt klåfingriga. Man måste ju inte ändra bara för att ändra. Det är lite som att man lärt sig vilka hyllor som specifika varor ligger i en matvaruaffär. När man äntligen lärt sig detta så möblerar dom om i butiken.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Vilka riktlinjer jobbar man med
ATG.SE scrollar man i tvlingskalendern så står det Tävlingar 27 Januari och så listar man banorna som tävlar den 27 På tavlorna i spelbutikerna har man bytt strategie Tävlingar Tisdag Och så listar man banorna Är det något fel att skriva VECKODAG + DATUM Startlistor Tisdagen 27e januari Har de praktikanter som kommer in göra lite ändringar här och där bara för att det skall ändras och man kan skriva "uppdatering sida XXX färdigställd 260123, Typ polisen som "jagar pinnar" inte kriminella |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4497Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Den här "konsultsjukan" har jag upplevt många gånger under mina 45 år som anställd på Sahlgrenska sjukhuset; att man tar in en (dyr) konsult med uppdrag att åstadkomma en förändring utan att fråga medarbetarna som arbetar i verksamheten och oftast är medvetna om vad som bör förändras för att utveckla verksamheten. På atg.se var väl allt bra som det var? Nu ska man lära sig hitta på nytt bara för att någon har flyttat omkring saker och ting. Varför? Bara irriterande om du frågar mig! Varje gång man fick någon ny mellanchef på sjukhuset skulle hen göra om någonting, bara för att pinka in sitt revir och visa att "här är jag". Man blir så trött!
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Guldhedens visdomsord ang tveksamma förändringar och tänkta förbättringar inom dataförändring gäller nog alla storföretag och inrättningar sedan 30 år tillbaka. Konsultföretagen styr inte användarna. Sjukvården är ju ett skräckexempel där miljoner kanske miljarder investerats i system som inte fungerar i praktiken typ Millennium. Men om vi håller oss till ATG måste ju målet vara att tillhanda hålla en enkel och lättfattligt sida som ALLA kan bruka utan att sitta och klura,gissa och leta. Förändringarna på ATG sidan är ju ofta kosmetiska och helt onödiga.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Att tävlingar pga dålig bana flyttas fr en bana till en bana i närheten som kan erbjuda bättre underlag, sker regelbundet, varje år sker det flera gånger
Att då inte har en fast rutin som ser till att det är rätt i registren tycker jag är konstigt Har loppet körts på Åby skall det inte stå att loppet gick på Axevalla Alla dessa ändringar, så ganska meningslösa ändringar, för mig i vart fall verkar inte vara uppstyrda och inte genomtänkta, lite vind för våg |
|
|
|
|
|
|
|